Hoe contacteer je ons?

Hoe leg je een eerste contact met Dyzo ?
  1. Bel kosteloos naar de Dyzo-hotline 0800 / 111 06 (zie verder voor openingsuren).  Verwacht je aan :
    1. 10 minuten waarin je een aantal vragen zult krijgen
    2. mededeling van een dossiernummer
    3. Een kort antwoord, wat soms volstaat. 
    4. Is er meer nodig dan 10 minuten, dan krijg je een afspraak op een van onze 50 contactpunten in Vlaanderen.
    5. Lukt dat niet, dan zal de Dyzo verantwoordelijke voor jouw regio je later contacteren voor een afspraak. Een bezoek aan huis is mogelijk, maar niet voor iedereen.
  2. Mail je vraag naar info@dyzo.be. Dit postvak wordt elke werkdag gelezen. Je krijgt naargelang de situatie :
    1. een antwoord,
    2. een vraag naar meer info
    3. of een afspraak met je regio-verantwoordelijke.
    4. of een combinatie van die drie voorgaande.

De verantwoordelijke van de permanentie, die de telefoon bedient en de mails beantwoordt, wisselt elke dag. Meestal verzorgen meerdere medewerkers tegelijkertijd de permanentie.

Help ons helpen : Iedere maand komen ongeveer 200 nieuwe hulpvragen bij ons binnen. Met jouw hulp kunnen we iedereen de nodige kwaliteit en aandacht bieden.

Wie ons belt houdt best volgende gegevens bij de hand : je KBO of BTW nummer, een overzicht van je schulden, een beknopte omschrijving van je dringendste vraag.
Dyzo registreert jouw gegevens, zodat we je later kunnen contacteren en dan niet alles opnieuw moeten vragen.
Wie ons na het eerste contact belt, zal naar zijn of haar dossiernummer gevraagd worden. Dyzo dankt je als je op die manier kostbare tijd helpt besparen.
 
Deze dienst is kosteloos voor wie er beroep op doet, maar er zijn wel voorwaarden.
  1. Lees in volgende link : Wat je van dyzo mag verwachten ?
  2. Om een goede oplossing uit te werken hebben we voldoende medewerking van de ondernemer in kwestie nodig. Zonder informatie over jouw situatie kunnen we niets voor je doen.  Je wint trouwens heel wat tijd als je probleem al beschreven is op onze vragenlijst. Daarvoor dient onze hier downloadbare vragenlijst. Je kunt dat tekstdocument invullen met een tekstverwerker zoals "Word" van Microsoft.

Verzenden kan :

  • per e-mail op info@dyzo.be
  • per brief gericht naar Dyzo: Willebroekkaai 37 te 1000 Brussel

Je zo ingediende vragenlijst wordt verwerkt en een adviseur van Dyzo neemt contact met je op voor een oplossing per telefoon, mail, of voor het maken van een afspraak.

Tussenpersonen kunnen bij Dyzo consult inwinnen als ze zich houden aan een kosteloze dienstverlening aan hun cliënt en aan voormelde voorwaarden. Kandidaat-vrijwilligers sturen ons geen vragenlijst, maar wel een motivatiebrief en cv. Wil je Dyzo op een of andere manier steunen ? Laat gewoon iets weten per mail of telefoon.

Openingsuren:  dyzo-hotline is elke werkdag bereikbaar op het kosteloze telefoonnummer 0800 / 111 06. Ook wie belt kan gevraagd worden een vragenlijst in te vullen.

De medewerkers wisselen elkaar af aan de helpdesk. Deze gratis Dyzo telefoondienst is enkel bereikbaar in de VOORMIDDAG van 9:00 tot 12:00. De helpdesk is gesloten elke 1ste DONDERDAG van de maand. Je kan natuurlijk wel mailen 7/7, 24/24. Dyzo beantwoordt je email zo snel mogelijk.

Sluitingsdagen in 2019:

  • Donderdag 15 augustus (O.L.V. Hemelvaart) en vrijdag 16 augustus (brugdag)
  • Vrijdag 1 november (Allerheiligen)
  • Maandag 11 november (Wapenstilstand)
  • Woensdag 25 december (Kerstmis) en donderdag 26 december (2e kerstdag)

Hoe bereid je je best voor op je eerste gesprek met iemand van Dyzo ?

Kijk eens na wat je zelf kunt doen en wat Dyzo voor jou kan doen.

Download hier onze tips voor eerste (zelf-) hulp aan ondernemers in moeilijkheden

Klik door naar de officiële gegevens van Dyzo vzw (om hen een factuur aan te bieden bijvoorbeeld)

Is je vraag beperkt tot een puur juridisch probleem dan kan onze juridische helpdesk je misschien vooruit helpen.

Wat mag je van Dyzo verwachten ?